Garantie

Wettelijke garantie van 2 jaar

Koopt u iets bij een Europese handelaar voor privé gebruik? Dan hebt u recht op een wettelijke garantie van 2 jaar. Voor de exacte garantietermijn, kijkt u op de productpagina.

De wettelijke garantie van 2 jaar is van toepassing bij elk conformiteitsgebrek aan uw goed. Dat is volgens artikel 1640 van het Burgerlijk Wetboek zo als:

  • de eigenschappen van uw aankoop niet gelijk zijn aan die van het toonmodel (bijvoorbeeld: u kocht een blauwe wc-bril, maar kreeg een rode)
  • de kwaliteit en prestaties niet de verwachtingen inlossen die u had én die de verkoper/fabrikant creëerde (bijvoorbeeld: de kamer vullende lamp blijkt erg weinig licht te geven)
  • u het product niet kunt gebruiken waarvoor het normaal dient of voor de bijzondere eisen die u stelde én die de verkoper aanvaardde. (bijvoorbeeld: de aangekochte stofzuiger zuigt geen stof)

U ontdekt het gebrek? Reageer onmiddellijk door contact op te nemen met de ons.

U kunt ons vragen, tenzij dit onmogelijk of buiten proportie is, om het goed te herstellen of te vervangen.

De wettelijke garantie is kosteloos voor de koper. Wij, de verkoper, dienen alle kosten voor de herstelling, vervanging, levering en het terugzenden op ons nemen.

Wat te doen bij een defect artikel dat onder garantie valt?

Is uw artikel stuk na normaal gebruik en valt dit nog binnen de garantietermijn of bevat het product een fabricagefout? Ga dan als volgt te werk:

  • Stuur een e-mail naar support@kinderenkoning.nl. Daarin vermeldt u uw ordernummer, u beschrijft de schade aan het artikel en u voegt enkele foto’s toe als bewijs.
  • Wij nemen contact op met de hoofdzetel van de leverancier en in overleg bepalen we de beste en snelste oplossing.
  • Wij brengen u daarvan op de hoogte per e-mail.

    Wat te doen bij een artikel dat beschadigd raakte door transport?

    In eerste instantie raden wij u aan om de levering van een artikel dat duidelijke transportschade vertoont, te weigeren. U aanvaardt de levering niet. Het artikel wordt retour naar ons gestuurd.

    Vervolgens brengt u ons per e-mail op de hoogte (support@kinderenkoning.nl). U vermeldt uw ordernummer alsook de reden van weigering.

    In het geval van een weigering kunnen wij u meteen een nieuw artikel bezorgen. Tenzij het niet in voorraad is, dan moet het worden bijbesteld.

    Heeft u uw pakket toch aanvaard en ontdekt u pas daarna dat er schade aan het artikel is door transport? Dan neemt u ook onmiddellijk contact met ons op (support@kinderenkoning.nl). U vermeldt uw ordernummer, u beschrijft de schade en u bezorgt ons foto’s van de beschadigde verpakking en van de schade aan het artikel.

    In dit geval moeten wij een claim openen bij de transporteur. Wij zullen u een gratis een retourlabel bezorgen, waarmee u het defecte artikel retour kunt sturen. Gelieve ervoor te zorgen dat het artikel goed verpakt wordt en geen bijkomende schade oploopt tijdens de retour.

    Wij sturen u pas een nieuw artikel toe als wij, aan de hand van het retourlabel, kunnen zien dat het defecte artikel effectief verzonden is. Dit om te vermijden dat u uiteindelijk in het bezit bent van 2 artikelen (terwijl u er maar 1 aankocht).

    Hoe lang moet ik wachten op wisselstukken?

    • Is het wisselstuk op voorraad bij ons, dan kan het onmiddellijk worden verzonden.
    • Is het wisselstuk op voorraad bij de hoofdzetel van de leverancier, dan sturen zij dit rechtstreeks naar u.
    • Is het wisselstuk niet op voorraad bij de hoofdzetel van de leverancier, dan wordt het verzonden van zodra het opnieuw beschikbaar is.

    Mijn artikel is defect. Valt dit altijd onder garantie?

    • Een defect artikel bij normaal gebruik, binnen de wettelijke garantie: gratis reparatie of vervanging.
    • Een defect artikel bij normaal gebruik, buiten de wettelijke garantie: reparatie of vervanging mogelijk; op kosten van de klant.
    • Een defect artikel door eigen toedoen, binnen of buiten de wettelijke garantie: reparatie of vervanging mogelijk; op kosten van de klant.

    Op voorwaarde dat het artikel nog leverbaar is.

    Contacteer ons

    Bel +32 3 443 12 54
    Direct antwoord op werkdagen.

    Mail naar support@kinderenkoning.nl
    Antwoord binnen 24u op werkdagen

    Afhaalpunt eWINGS

    Haal uw bestelling op in ons magazijn
    Veldkant 39, 2550 Kontich (BE)

    Openingsuren

    Wij zijn elke weekdag geopend van 8u30 tot 12u00 en van 13u00 tot 17u30. In het weekend en op officiële feestdagen zijn wij gesloten.